Máte dotaz? Zavoláme vám

Dohled dostupnosti služeb serveru

Monitoring serverů – základní popis

Monitornig serverů je zajišťován pomocí dohledového systému Nagios. Monitoring široké škály služeb – od standardních služeb jako HTTP, FTP, SMTP, POP, SSH, IMAP, až po monitoring vytížení serveru, volné kapacitu disku, volných paměťových prostředků a dalších za pomoci protokolu SNMP.

Jak měříme a jak často

Obvykle jsou kontroly při bezchybném stavu nastaveny na 5 minutové intervaly, při detekci chyby se interval zmenší na 1 minutu. U každé služby lze nastavit timeout, po kterém je služba ohlášena jako v kritickém stavu (implicitně 5 vteřin) nebo v plně chybném stavu (implicitně 10 vteřin). Naši správci jsou o výpadcích informováni okamžitě a to jak pomocí e-mailových zpráv, tak pomocí komunikačního protokolu XMPP/Jabber.

Informovanost zákazníka

Pro informování zákazníka je využita e-mailová komunikace nebo také upozornění pomocí SMS či Jabber zpráv. Je možné také domluvit a nastavit specifické formáty e-mailových zpráv, např. lze nastavit, že má naše podpora při výpadku restartovat server, zavolat zákazníkovi apod.. Zákazníkovi lze na požádání zaslat grafy nebo reporty dostupnosti jeho serveru či jednotlivých služeb - např. graf využití disku, průběhu zátěže serveru, využití paměti RAM, odezvy protokolu HTTP a jiných.



Mohlo by vás zajímat: