ICT ve zdravotnictví: Jak v MasterDC spravujeme řešení pro EuroPainClinics
V MasterDC navrhujeme řešení pro zákazníky z různých oborů. Cizí nám není ani segment zdravotnictví. Právě naopak. Přečtěte si, jak konkrétně jsme pomohli síti specializovaných klinik léčby bolesti EuroPainClinics.
![Lékař s notebookem](https://www.master.cz/mydata/myuploads/2023/06/AdobeStock_306147002-900x500.jpeg)
EuroPainClinics je síť zdravotnických pracovišť specializujících se na intervenční diagnostiku a léčbu bolesti zad a velkých kloubů. Působí ve třech zemích a v Česku aktuálně poskytuje zdravotní péči pacientům pět pracovišť – v Praze, Plzni, Brně, Ostravě a Hradci Králové. Při léčbě využívají široké spektrum miniinvazivních a endoskopických výkonů a svým specifickým zaměřením jsou jedinými klinickými zařízeními tohoto typu v České republice.
Pokud trpíte chronickými bolestmi zad, pravděpodobně jste o EuroPainClinics už slyšeli. A dost možná jste se na jejich webových stránkách objednávali prostřednictvím služby E-konzultace.
Životní cyklus zákazníka (respektive pacienta) začíná právě na webu. S trochou nadsázky by se dalo říct, že kroky pacientů pak vedou přes MasterDC. Webová aplikace EuroPainClinics totiž aktuálně běží z datacenter MasterDC a cloud servery jsou ve správě administrátorů Masteru.
Nebylo tomu tak ale vždy.
První zkušenost s aplikacemi mimo sdílený hosting měli v EuroPainClinics s virtuálním serverem (VPS).
IT řešení na míru
ICT ve zdravotnictví, a nejen tam, může mít určitá specifika – třeba migraci serverů za plného provozu. To v MasterDC umíme. Stačí nám napsat a vymyslíme individuální řešení i pro vás.
Limity VPS serveru
Virtuální privátní server zákazníkovi původně plnil jeho potřeby. Postupně na něj přemístili všechny svoje aplikace a o správu se jim starala externí společnost.
Ale pak přišel růst.
Takřka raketový.
„Tou dobou jsme expandovali. Otevřeli jsme dvě nové kliniky a počet pacientů meziročně stoupl o více než 50 %. VPS server nám tak začal být malý,“ říká IT Project Manager EuroPainClinics Matúš Gmitter. Na straně IT infrastruktury se tahle expanze začala projevovat nižším výkonem a občasnými pády webové aplikace. Situaci nepomáhal ani fakt, že server byl ve správě společnosti, která komunikovala se zpožděním, občas si nevěděla rady a mimo běžnou pracovní dobu či třeba o víkendu bylo prakticky nemožné se s ní spojit. „Což pro nás bylo kritické, protože lékaři na některých našich klinikách běžně provádějí výkony i o víkendech,“ vysvětluje Gmitter.
Takhle to dál nejde…
Zadání pro nové řešení bylo jasné. Stabilní a bezpečná infrastruktura, která flexibilně poroste se zákazníkem, a především: o jejíž běh a správu se postará spolehlivý technický tým MasterDC dostupný 24/7.
Volba padla na managed cloud server na vysoce dostupné platformě VMware. Jelikož u předchozího řešení postrádal zákazník přehledný interface a vše se muselo řešit přes konzoli, byl jim k novému cloud serveru zřízen i ovládací panel ISPmanager. Ten jim tak zachovává částečnou autonomii při nastavování parametrů, jako jsou SSL, DNS, domény a další.
„Řešení od MasterDC nám v EuroPainClinics pomáhá posouvat dostupnost specializované péče pacientům na úplně novou úroveň.“
Specifika migrace ICT ve zdravotnictví
Jak už bylo zmíněno, pacienti na klinikách EuroPainClinics podstupují zákroky i mimo pracovní dny. Veškerá data musí být lékařům dostupná vždy ve chvíli, kdy je potřebují. Víkendová odstávka IT služeb (tak běžná třeba v segmentu státní správy) proto byla u EuroPainClinics prakticky nemyslitelná. Technický tým MasterDC koordinoval plán migrace se zákazníkem tak, aby vše proběhlo bez výpadku.
Nejprve bylo na řadě prověření funkčnosti všech procesů a testování. Následovala duplikace aplikací a dat na nový cloud server a průběžně se ladila kompatibilitu systémů. Bylo potřeba aktualizovat PHP verze, sladit management CRON úloh, instalovat řadu rozšíření a nastavit ISPmanager.
Celý proces zabral několik týdnů a ze strany technického týmu MasterDC ho pro osobní vztah se zákazníkem zajišťoval dedikovaný administrátor. Finální část migrace pak proběhla rychle a bez větších komplikací.
Výsledek? Vyšší rychlost, jednoduchá správa, nonstop dostupná podpora
S pětiměsíčním odstupem od migrace nastal čas na bilancování. Jaký je výsledek?
- Webová aplikace zákazníka běží bez sebemenšího výpadku. Aplikace je nejen stabilní, ale také rychlejší.
- Byl nasazen pokročilý monitoring serveru, který hlídá funkčnost jednotlivých úloh i aktualizaci SQL serveru.
- Díky intuitivnímu ovládacímu panelu je zákazník v řadě úkonů autonomní, což mu šetří drahocenný čas.
- Zrychlila se konektivita. Nejvíce je to patrné v případě švédské kliniky. Odpovědi serveru na požadavky aplikace jsou takřka okamžité.
- Technická podpora ze strany MasterDC je na rozdíl od původního dodavatele dostupná ve dne v noci.
„Jako programátoři jsme neměli příliš zkušeností s migrací tak robustního systému, ale s pomocí MasterDC jsme to celé zvládli na jedničku. Dokonce jsme od té doby pro naše account oddělení přidali i nový server pro provoz účetního systému Helios,“ uzavírá celý příběh IT Project Manager zákazníka.