Nastavení dvoufaktorové autentizace v Zákaznické administraci
Poslední aktualizace 18. 7. 2024
Úvod
Pro zvýšení zabezpečení uživatelských účtů si v Zákaznické administraci můžete aktivovat dvoufaktorovou autentizaci. Kromě standardních přihlašovacích údajů tato funkce vyžaduje pro přihlášení k účtu použití dalšího způsobu ověření identity. Můžete si vybrat mezi přihlašováním pomocí SMS nebo metodou OTP – ověření jednorázově vygenerovaným heslem pomocí mobilní aplikace.
V Zákaznické administraci klikněte na vaše jméno > Upravit profil > Zabezpečení a dle preferencí vyberte jednu ze dvou možností dvoufaktorového ověření. Pokud budete chtít změnit způsob autentizace, je nejdříve nutné deaktivovat původní ověřovací metodu.
![Screen – Dvoufaktorová autentizace v Zákaznické administraci](https://www.master.cz/mydata/myuploads/2024/04/2FA-CZ-3-1024x701.png)
Přihlašování pomocí SMS
Prvním způsobem je přihlašování přes SMS kód. Po přidání a ověření telefonního čísla, obdržíte při každém pokusu o přihlášení do Zákaznické administrace ověřovací SMS, pomocí které se zalogujete do systému.
Telefonní číslo přidáte následovně:
- V sekci Přihlašování pomocí SMS klikněte na Přidat číslo a potvrďte jej tlačítkem Uložit.
2. Pro verifikaci použijte tlačítko Ověřit číslo a pokračujte tlačítkem Poslat kód. Na toto číslo přijde ověřovací SMS.
3. SMS kód zadejte do Zákaznické administrace.
Telefonní číslo je možné upravovat pomocí tlačítek Změnit číslo a Smazat číslo.
Přihlašování pomocí OTP
Druhou možností je metoda OTP (One-Time-Password). Tento způsob autentizace funguje na principu zadání jednorázového hesla, které si vygenerujete v mobilní aplikaci (např. Google Authenticator, Authy a další) na vašem telefonu. K využití této metody je v Zákaznické administraci nutné připojit vaše zařízení.
1. Na kartě Přihlašování pomocí OTP klikněte na Připojit zařízení. Pokud ještě nemáte nainstalovanou některou z OTP aplikací, stáhněte si ji z obchodu s aplikacemi na vašem zařízení.
2. Po instalaci aplikaci otevřete a klikněte na možnost Přidat účet nebo +.
3. V aplikaci můžete vybrat mezi možností skenování QR kódu nebo ručním zadáním kódu. Vyberte skenování QR kódu.
4. V Zákaznické administraci následně klikněte na Zobrazit QR kód. Kód naskenujte kamerou na vašem telefonu a pokračujte tlačítkem Ověřit.
5. Aplikace automaticky vygeneruje časově omezený jednorázový kód. Pro aktivaci OTP autorizace tento kód zadejte v Zákaznické administraci.
OTP aplikaci si ponechejte nainstalovanou na vašem zařízení. Při každém přihlášení do Zákaznické administrace budete požádáni o zadání autorizačního kódu, který si v této aplikaci jednorázově vygenerujete.