5 důvodů, proč jsme si vybrali ISPmanager

Ovládací panely pro správu serverů a hostingů mají jasný cíl – zrychlit a zjednodušit administraci tak, že ji zvládne i začátečník bez hlubokých znalostí problematiky. Ze široké nabídky nástrojů jsme si v Masteru v minulosti vybrali ISPmanager, který jednak nabízíme zákazníkům, a jednak ho používají i naši administrátoři. A musíme uznat, že i po letech jsme s ISPmanagerem maximálně spokojeni. A protože rádi sdílíme dobré zkušenosti, sepsali jsme pro vás seznam pěti důvodů, proč se ISPmanager vyplatí používat.

Administrátor používá ISPmanager ke správě serveru..
JAN MŮČKA
  • JAN MŮČKA

  • 29. 08. 2019
  • 6 min čtení
Zkopirovat do schránky

1. Rychlost, spolehlivost a bezpečnost

Pokud ovládací panel neustále padá a nemá precizně vyřešenou bezpečnost, bude se s ním velmi špatně pracovat a může dokonce dojít i k úniku citlivých dat třetím stranám. To ale není případ ISPmanageru. Podle zkušeností našich administrátorů je rychlý, stabilní a bezpečný. Jeho backend je totiž napsaný v pokročilejším jazyce C++, narozdíl od mnoha konkurenčních nástrojů, které se vyvíjí v PHP, případně kombinují různé jazyky.

“Za dobu, co ISPmanager používáme, jsme nenarazili na žádnou významnější bezpečnostní trhlinu. To u mnoha konkurenčních ovládacích panelů bohužel neplatí,” uvedl Martin Žídek, technický ředitel MasterDC. Výhodné jsou i pravidelné měsíční updaty, díky kterým se ISPmanager dokáže rychle adaptovat i na nové bezpečnostní hrozby.

2. Kontroluje vše, co kontrolovat lze

Kontrolovat a ovládat. Zní to sice jako heslo totalitního vůdce, ale pro ovládací panely se jedná o ty nejzákladnější funkce. A i u nich musíme říct, že jsme maximálně spokojeni. Díky velmi dobře propracovanému API a podrobné dokumentaci jde, podle našich administrátorů, snadno kontrolovat vše, co kontrolovat lze.

Na webových stránkách ISPmanageru si můžete, i bez nutnosti vytvořit účet, pročíst, co všechno jejich API umožňuje, jakým způsobem s ním pracovat, a navíc si můžete projít i konkrétní příklady implementace.

Chcete VPS s ISPmanagerem?

Pokud spravujete nebo se chystáte koupit například VPS, tak právě ISPmanager vám skvěle pomůže s administrací. Podívejte se na naši nabídku a vyberte si to nejvhodnější řešení!

VPS s ISPmanagerem

3. Propojitelnost i s programy třetích stran

Přepínat každou chvíli mezi několika programy a panely není zrovna pohodlné, a je proto velká výhoda, když je možné do jednoho ovládacího panelu implementovat i další potřebné nástroje. 

Vývojáři z ISPsystem si tak dávají záležet, aby byly všechny jejich produkty snadno propojitelné nejen mezi sebou navzájem, ale i s programy třetích stran. Můžete tak do jednoho rozhraní integrovat nástroje jako ApacheApacheApache je nejpoužívanější webový server, tzn. že dodává prohlížečům jednotlivé webové stránkyvíce, DNS BIND, Quota, Courier, Dovecot, Spamassassi, Webalizer, Awstats a další.

4. Uživatelsky přívětivá podpora multi PHP verzí

Užitečná a uživatelsky přívětivá je také podpora multi PHP verzí. Taková funkce se hodí ve chvíli, kdy spravujete několik hostingů nebo serverů, které jsou v různých verzích PHP a právě díky podpoře multi PHP je možné spustit více PHP verzí zároveň. “Podpora multi PHP verzí funguje v ISPmanageru opravdu skvěle – dvakrát kliknete a je to. Právě jednoduchost ovládání nám ušetří spoustu zbytečné práce,” popsal Jan Sedlák, administrátor MasterDC.

Celkově jsou v ISPmanageru čtyři módy, jak spouštět PHP. Tři z nich – CGI, FastCGI a Apache modul – využívají webserver Apache, čtvrtý z nich – Nginx + PHP FPM – využívá webserver Ngingx, který se vyznačuje vysokým výkonem a nízkými nároky na paměť. Všechny módy kromě Apache modulu podporují funkci spouštění různých verzí PHP.

Oblíbenost ISPmanageru roste

ISPmanager je jedním z nejpoužívanějších ovládacích panelů vůbec – využívá se ke správě více než 100 tisíc serverů s linuxovou distribucí ve více než 60 zemích a vyvíjí ho ruská společnost ISPsystem. Ta se obecně zaměřuje na software pro administraci hostingů, serverů a cloudů a snaží se o co největší automatizaci v tomto odvětví. Nabízí například i řešení pro správu virtualizace nebo fakturační software pro webhostingy.

5. Přístup k potřebám zákazníka

To nejlepší jsme si nechali na konec. Jedná se o zodpovědný a otevřený přístup ISPsystemu ke zdokonalování ovládacího panelu. Už od roku 1997 se ISPmanager vytváří podle potřeb administrátorské komunity, kdy ISPsystem systematicky sbírá zpětnou vazbu od uživatelů, podle které pak vývojáři vylepšují software.

A právě způsob spolupráce ISPsystemu s administrátorskou komunitou svých zákazníků považujeme za jednu z největších výhod oproti konkurenci. I ta samozřejmě poskytuje podporu a snaží se naslouchat, nicméně si troufneme říct, že přehlednost, otevřenost, zodpovědnost a v neposlední řadě i rychlost, s kterou jsou schopni svůj produkt vylepšovat, dělá z ISPmanageru špičku na trhu.

Jak pracuje ISPsystem se zpětnou vazbou uživatelů?

Abychom vám více přiblížili unikátní způsob, jakým pracuje ISPsystem se zpětnou vazbou od uživatelů, rozhodli jsme druhou část článku věnovat právě tomuto tématu. Především na zpětné vazbě a rychlém vývoji totiž stojí hlavní výhoda ISPmanageru oproti konkurenci.

“Snažíme se, aby nám uživatelé dávali zpětnou vazbu a řekli nám, co si o produktu myslí, co chtějí nebo naopak nechtějí, a co se jim líbí nebo nelíbí,” uvedl pro Hostingadvice.com Pavel Guralnik, viceprezident pro rozvoj společnosti. O tom, že se nejedná jen o plané marketingové řeči, svědčí hned několik skutečností.

Kromě klasické podpory, knowledge base a zveřejněné dokumentace, provozuje ISPsystem i otevřené fórum určené k věcné revizi jejich produktů a funkcí. Najdete zde tematické okruhy jako: “Odstraňování problémů”, “Instalace a systémové požadavky” nebo “Hlavní technickou diskuzi”.

Třešničkou na dortu pak je jejich vlastní systém na evidenci potřeb komunity, kde může každý uživatel ISPmanageru přidat požadavek na novou funkci nebo jiné vylepšení. Ostatní mohou pro daný požadavek hlasovat, čímž zdůrazní jeho důležitost. Vývojáři ISPmanageru následně požadavky procházejí a upravují jejich status podle toho, v jaké fázi zpracování se nachází.

Printscreen ze systému požadavků komunity administrátorů

Komunita může přidávat požadavky a hlasovat pro potřebné úpravy.

Díky pravidelným měsíčním updatům ISPmanageru se různá vylepšení daří implementovat velmi pružně a rychle. “Jsme ze 100 % vývojářská firma a naše úsilí se zaměřuje na vytvoření nejfunkčnějšího, nejbezpečnějšího a nejpohodlnějšího ovládacího panelu pro hostingy,” řekl pro Hostingadvice.com marketingový ředitel společnosti Pavel Karpovskii.

V praxi to funguje tak, že když komunita požaduje určitou funkci, vývojáři ji v relativně krátkém čase vytvoří a přidají. Příkladem může být třeba PHP selektor, velmi žádaná funkce, kterou v ISPsystemu zvládli implementovat v řádů měsíců, zatímco například uživatelé cPanelu čekali na stejnou funkci roky.

O tom, že tento nadstandardně otevřený přístup k problémům a nápadům svých uživatelů funguje, svědčí i fakt, že v Rusku a východní Evropě pokrývá ISPmanager 74 % trhu a stává se stále oblíbenějšími v Americe a Asii. I vstup na nové trhy však berou v ISPsystemu zodpovědně. Nejen, že přeloží panel do daného jazyka, ale snaží se navíc už předem zjistit, jaké má regionální komunita požadavky, aby podle toho uzpůsobili nebo přidali vhodné funkce.

V dnešní době, kdy se celé IT odvětví posouvá dopředu raketovou rychlostí, jsou právě pružnost a přizpůsobivost ISPmanageru naprosto klíčovými vlastnostmi. Nikdy nelze s jistotou říct, kdy se objeví nová potřeba nebo bezpečnostní hrozba, na kterou bude nutné zareagovat a rychle implementovat nové funkce. A právě u ISPmanageru je velmi dobrá šance, že se s výzvami budoucnosti rychle vypořádá a bude stále spolehlivým, bezpečným a funkčním ovládacím panelem jako dnes. A právě v tom vidíme největší sílu ISPmanageru.

Zaujal vás ISPmanager?

Vyzkoušejte si ho třeba na našich virtuálních privátních serverech. Stačí jen jeden klik navíc v konfigurátoru služby a ušetříte si spoustu času i námahy. Pokud si chcete ISPmanager přiobjednat ke svému stávajícímu produktu, stačí kontaktovat naše obchodní oddělení.

Líbil se vám článek? Ano / Ne