Základní orientace v Zákaznické administraci

Poslední aktualizace 2. 9. 2021


Pro rychlejší a snazší orientaci v Zákaznické administraci jsme připravili následující návod, který vás provede prvními kroky v systému a operacemi, jež můžete provádět.

Jako zákazník MasterDC dostanete přístup do Zákaznické administrace.

  • Přihlásíte se na adrese https://admin.masterdc.com/.
  • Přihlašovací údaje obdržíte v aktivačním e-mailu služby, heslo si zvolíte po kliknutí na přiložený odkaz.
    • Případně se můžete sami registrovat a následně objednávat služby v rámci svého účtu.
  • Po zadání přihlašovacích údajů budete přesměrováni na úvodní stránku Zákaznické administrace

Uživatelské údaje

Veškeré operace týkající se vašeho účtu naleznete po kliknutí na své jméno v pravém rohu Zákaznické administrace:

Screenshot obrazovky po kliknutí na jméno uživatele.

Klikněte na položku Upravit profil, následně se vám rozbalí nabídka se čtyřmi záložkami.

Screenshot – ze zobrazené roletky zvolte první položku Upravit profil.

Úprava osobních a firemních údajů

Své osobní a firemní údaje si můžete upravit v záložce Obecné informace. Pro dokončení akce nezapomeňte kliknout na tlačítko Uložit na konci stránky.

Změna hesla

V sekci Upravit profil si překlikněte na záložku Heslo. Vyplňte své staré heslo, zvolte nové, potvrďte jej a stiskněte tlačítko Uložit.

Ztracené přihlašovací údaje

Zapomenuté heslo

Na stránce https://www.admin.masterdc.com/ zvolte možnost Zapomněli jste heslo?

  • Zadejte login a e-mailovou adresu, kterou jste uvedli při registraci nebo ve smlouvě a kterou evidujeme v databázi klientů jako kontaktní.
  • Na tento e-mail zašleme odkaz k zadání nového hesla.
  • Vraťte se na přihlašovací stránku, zadejte login, nové heslo a přihlaste se.

Zapomenutý login i heslo

  • V tomto případě kontaktujte technickou podporu na support@master.cz nebo telefonním čísle +420 515 919 805.
  • Přihlašovací údaje vám budou znovu zaslány na e-mail, který jste uvedli při registraci, nebo ve smlouvě a který v databázi klientů evidujeme jako kontaktní.

Support heslo

Naše technická podpora vám pomůže v kteroukoli denní i noční hodinu. Musí si být ale jista, že opravdu hovoří s vámi, případně s pověřenou osobou. Pro identifikaci budete během hovoru vyzváni ke sdělení tzv. support hesla pro komunikaci s podporou.

Kde najdu toto heslo?

Heslo pro komunikaci s technickou podporou najdete buď kliknutím na uživatelské jméno v pravém horním rohu, ze seznamu následně vyberete možnost Heslo pro komunikaci s podporou.

Nebo klikněte na položku Upravit profil, zvolte záložku Ostatní informace, zde pod názvem „Support heslo“ je vaše heslo pro komunikaci s technickou podporou.

Screenshot – support heslo v Zákaznické administraci

Oprávněné/pověřené osoby

V rámci svého účtu můžete zvolit další osoby, které budou mít přístup k vybraným nebo veškerým informacím a akcím v Zákaznické administraci. Do systému lze rovněž vložit údaje dalších osoby, kterým povolíte přístup do datacentra k vašim technologiím.

Po kliknutí na uživatelské jméno v pravém rohu zvolte možnost Oprávněné osoby.

Screenschot zákaznického systému, výběr položky Oprávněné osoby

Přidat (nebo odebrat) účet do Zákaznické administrace

V první záložce Účty klikněte na Vytvořit.

Screenshot – přidání nové oprávněné osoby v Zákaznické administraci

Zadejte jméno, příjmení a e-mail pověřené osoby a v části Práva zvolte, jaké operace chcete dané osobě povolit (např. zobrazení fakturačních informací, změna parametrů služeb atp.). Následně klikněte na Uložit.

Schreeshot Zákaznické administrace – úprava nebo smazání pověřené osoby ze systému

Výše vidíme, že nový uživatel byl úspěšně přidán. Údaje o uživateli lze kdykoli změnit, případně uživatele zcela smazat prostřednictvím jednoho z vyznačených tlačítek Upravit / Smazat.

Správa přístupů do datacentra

Také do datacentra může přistupovat několik pověřených lidí. Stačí v sekci Oprávněné osoby zvolit záložku Přístup do DC a pomocí tlačítka Vytvořit vložit údaje. Vedle jména a příjmení budeme potřebovat číslo občanského průkazu, číslo pasu nebo rodné číslo, abychom mohli danou osobu při vstupu do DC řádně ověřit. Pokud vás bude někdo doprovázet, nezapomeňte zadat i údaje doprovodu.

Faktury a platby

Podrobné informace o fakturaci a způsobech platby naleznete v návodu Účtování a reklamace služeb.

Faktury a platby si zobrazíte kliknutím na první položku horního menu Faktury.

Screenshot, výběr položky Faktury v Zákaznické administraci

Pro podrobné informace o konkrétní faktuře klikněte na tlačítko Detail vpravo. Všechny faktury si můžete stáhnout v PDF pomocí tlačítka Stáhnout pdf v detailu faktury.

Screenshot – výběr položky Detail v sekci Faktury.

Pokud své faktury hradíte kartou, souhlasili jste se založením opakované platby. Vaše faktury jsou proto hrazeny automaticky. Přehled o proběhlých platbách naleznete ve druhé záložce Platby.

Screenshoty – výběr položky Platby v Zákaznické administraci

Jak můžu změnit způsob platby?

  • Klikněte na své jméno v pravém horním rohu a zvolte možnost Upravit profil.
  • Vyberte záložku Možnosti platby.
  • Zvolte preferovanou platební metodu.

Screenshot – výběr změny způsobu platby

  • Klikněte na Odeslat ke schválení.
  • Váš požadavek zpracujeme a vyhodnotíme.

V některých případech se může stát, že požadavek na změnu způsobu platby zamítneme. Pokud se tak stane, obraťte se prosím na svého obchodního zástupce, který vám situaci pomůže vyřešit.

Zprávy

Do systému Zákaznické administrace vám posíláme technické a marketingové zprávy nebo novinky od vývojářů. Všechny zprávy si zobrazíte kliknutím na možnost Zprávy v horním menu.

Screenshot – výběr položky zprávy

V první záložce Novinky najdete veškeré technické, marketingové či obchodní zprávy. V případě, že si některý typ zpráv nechcete nechat přeposílat na e-mail, můžete jej odebrat:

  • Klikněte na své jméno v pravém rohu a zvolte možnost Upravit profil.
  • Překlikněte do záložky Ostatní informace.
  • Vedle support hesla tady najdete seznam typů zpráv s checkboxem.

Screenshot – po kliknutí na položku Ostatní informace se zobrazí výběr typů zpráv, které si můžete nechat přeposílat na e-mail

  • Vyberte si zprávy, které si přejete dostávat.
  • Uložte svůj výběr pomocí tlačítka Uložit.

K nepřeposílaným zprávám budete mít vždy přístup a naleznete je v Zákaznické administraci. Vedle Novinek najdete v záložce Zprávy ještě Systémové zprávy. Zde se zobrazují krátká upozornění související s některými aktivitami vašeho účtu a služeb, např. potvrzení, že váš server byl restartován.

Moje služby

Přehled všech služeb naleznete pod položkou Moje služby v levém bočním menu.

Screenshot – výběr položky Moje služby v Zákaznické administraci

Další položky levého bočního menu vás přesměrují na konkrétní služby, kde se můžete prokliknout na podrobné informace pomocí tlačítka Detail.

Tip: Chcete si upravit parametry svého VPS, zřídit novou službu nebo zjistit jak postupovat v případě zrušení služby? Přečtěte si návod Rozšíření a deaktivace služeb.

Vytvoření nové služby

Nový virtuální server (VPS) nebo SSL certifikát si můžete zřídit přímo přes Zákaznickou administraci kliknutím na tlačítko Přidat novou službu.

Screenshot – jak přidat novou službu v Zákaznické administraci

Následně zvolíte, zda chcete zřídit VPS nebo SSL certifikát.

Obrazovka zřízení nové služby – volba VPS nebo SSL certifikátu

Pro zřízení ostatních služeb je nezbytné kontaktovat obchodního zástupce; telefonní číslo nebo e-mail naleznete na stránce kontaktů. Mimo pracovní dobu směřujte tyto požadavky na e-mail naší nonstop podpory support@master.cz.

Úprava parametrů

Zákazníci s virtuálními servery VPS mají možnost si upravovat parametry svého serveru přímo v Zákaznické administraci.

  • V levém bočním menu vyberte položku Virtuální servery a poté zvolte server, jehož parametry chcete upravit.
  • Na detailu produktu v záložce Upravit vepište nové parametry a stiskněte Uložit.
    • U VPS zřízených přes Zákaznickou administraci se zobrazí cena za novou konfiguraci, potvrzením částky dojde ihned k nastavení nové konfigurace.
    • U VPS zřízených přes obchodního zástupce dojde po uložení nové konfigurace k odeslání žádosti o změnu parametrů. Nová konfigurace bude nastavena až po schválení žádosti, nejpozději do 2 pracovních dnů.

Screenshot – úprava parametrů virtuální serveru v zákaznickém systému

  • Následně obdržíte potvrzovací e-mail s novou konfigurací.
Upozornění: Pokud změníte hodnotu paměti nebo procesoru, dojde k restartování serveru (server pak bude několik sekund nedostupný, celková doba by však neměla přesáhnout 1 minutu).

Podobným způsobem si mohou upravit parametry svého serveru i zákazníci cloud hostingu. Požadavek na úpravu parametrů bude odeslán, ke změně konfigurace dojde po schválení žádosti.

Restartování služby

Své servery můžete restartovat přes Zákaznickou administraci. Jako příklad si uvedeme restartování virtuálního serveru, cesta k této operaci je ale shodná také pro fyzický server:

  • V levém bočním menu klikněte na Virtuální servery.
  • Zvolte server, který chcete restartovat, vypnout či zapnout.
  • Budete přesměrováni na Detail služby.
  • V detailu vyberte záložku Akce.
  • Následně proveďte požadovanou akci kliknutím na jedno z tlačítek: Restart / Vypnout server / Zapnout server.

Screenshot – nabídka vypnutí/zapnutí VPS v Zákaznické administraci

  • U VPS existují dva způsoby vypnutí: soft vypne systém kontrolovaně s ohledem na probíhající procesy, hard je okamžité vypnutí VPS bez ohledu na spuštěné procesy.
  • Informaci o provedené akci pak najdete v Zprávy / Systémové.
Poznámka: U některých serverů nelze provést restart tímto způsobem. Je to ovlivněno způsobem zapojení serveru. U serverů využívajících duální napájení lze restart provést přes iDRAC.

Zrušení služby

  • Vyberte typ služby z levého bočního menu, např. Fyzické servery.
  • Klikněte na server, který chcete zrušit.
  • Budete přesměrováni na Detail služby.
  • Pomocí pravého tlačítka Zrušit zažádáte o zrušení služby.
  • V Zprávy / Systémové by se měla objevit zpráva o odeslané žádosti o zrušení služby.
  • Váš požadavek bude zpracován a o výsledku vás informujeme.
Tip: Potřebujete-li odnést z datacentra nějaké své technologie, bližší instrukce k tomuto úkonu najdete v návodu Rozšíření a deaktivace služeb.

Vytvoření tiketu

S řešením rozsáhlých úprav na serveru či nenadálých problémů se službou či technologií vám rádi pomohou naši administrátoři. Stačí jim poslat tiket přímo ze zákaznického systému. V horní liště zvolte možnost Tikety, poté klikněte na tlačítko Vytvořit nový tiket.

Výpěr položky Tikety v Zákaznické administraci.

Vyplňte název (předmět) zprávy, popište problém a zprávu odešlete.

Statistiky provozu

U fyzických serverů a linek naleznete v detailu služby statistiky provozu za dané období. V levém bočním menu zvolte Fyzické servery, přejděte na detail serveru, zde klikněte na záložku Grafy. Stejným způsobem si můžete prohlédnout statistiky provozu linek, v levém bočním menu zvolte položku Linky. Více o těchto přehledech generovaných v systému MasterDC najdete v návodu Statistiky generované v Zákaznické administraci.

Položka Grafy v Zákaznické administraci.
Ukázka grafu měsíčního provozu linky.

Log aktivit

Veškeré záznamy o provedených akcích v Zákaznické administraci (datum vytvoření, kdo akci provedl, typ události a stav) najdete pod položkou Log aktivit v horním menu.

Dejte nám vědět, jak jste spokojeni

Naši vývojáři neustále pracují na tom, aby pro vás byla Zákaznická administrace co nejpřehlednější. Budeme rádi, když nám napíšete, jak jste se systémem spokojeni, co vám chybí a co byste třeba změnili. Pošlete nám zprávu pomocí poslední položky levého menu Názor k verzi.


Máte nejasnosti nebo nápad na zlepšení článku?

Napište nám